Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

12 tipov, ako pripraviť svoj dom na rýchly predaj

Pridané: 25.3.2022

Pohyby, ktoré majú najväčší vplyv, keď máte nedostatok času a peňazí.

Keď realitní makléri hovoria o inscenácii vašej nehnuteľnosti, majú na mysli spôsob prípravy nehnuteľnosti na predaj na trh s nehnuteľnosťami.
Staging je navrhnutý tak, aby predstavil najlepšie aktíva bytu či domu, zapôsobil na kupujúcich a rýchlo ho predal za čo najvyššiu cenu. Pretože nie všetci predajcovia chystajú svoje domy – najmä domy v nižších cenových reláciách – budete vo výhode, ak sa rozhodnete urobiť ďalší krok pred predstavením vašej nehnuteľnosti na trh s nehnuteľnosťami.
Tu je návod stučný návod.
Home staging znamená prípravu vašej nehnuteľnosti na predaj tak, aby oslovil čo najviac potenciálnych kupcov, ktorí zaplatia čo najvyššiu možnú cenu. V pomere k množstvu vynaloženého času a peňazí môže byť inscenácia jedným z najlukratívnejších projektov, aké kedy budete realizovať.
Obývacia izba, kuchyňa, kúpeľnňa, spálne a vonkajšie obytné priestory sú dôležité oblasti, na ktoré sa treba zamerať pri zariaďovaní vášho domova. Niekoľko odporúčaných tipov na home staging je upratať, vyčistiť alebo vymeniť vaše spotrebiče tak, aby vyzerali ako nové, odstrániť všetky osobné veci, ako sú fotografie a uteráky s monogramom, a zbaviť sa pachov.
Čo je inscenácia? Dobrá inscenácia je „formou vizuálneho merchandisingu, ktorý čerpá z niektorých základov interiérového dizajnu. Cieľom inscenácie je lichotiť nehnuteľnosti, ale nebyť na nej príliš očividné, napríklad byť oblečený bez toho, aby ste upútali osobitnú pozornosť na to, čo máte na sebe."
Home staging nie je to isté ako dekorovanie.
Dekorácia
je o osobnom štýle, zatiaľ čo inscenácia robí váš domov príťažlivým pre najväčšiu skupinu kupujúcich. Dobrá inscenácia umožňuje kupujúcim predstaviť si samých seba v dome, predvádza svoje dobré vlastnosti a skrýva svoje nedostatky, premieňa podivné priestory na využiteľné priestory, vytvára náladu (stageri tomu hovoria „ emocionálna“ inscenácia) a vďaka nim vyzerá domov na fotografiách výrazne lepšie.
Prečo je Home Staging dôležitý ?
Pri takej významnej finančnej transakcii, akou je predaj nehnuteľnosti, sa nechcete uspokojiť s nižšou predajnou cenou alebo dlhším marketingovým obdobím, než musíte. V pomere k množstvu vynaloženého času a peňazí môže byť inscenácia jedným z najlukratívnejších projektov, aké ste kedy realizovali. Potenciálni kupci nehľadajú len štruktúru, ktorú by mohli obývať, ale hľadajú aj spôsob, ako si splniť svoje sny a zlepšiť svoj životný štýl.
Inscenácia môže vytvoriť emocionálnejší nákup pre kupujúceho, ktorý v konečnom dôsledku môže vygenerovať viac peňazí pre predávajúceho.


1. Vyčistite

Čistý dom ukazuje potenciálnym kupcom, že ste sa o nehnuteľnosť dobre starali. V ideálnom prípade by ste mali vyčistiť každú časť domu, od podláh po stropy – a všetko medzi tým. Ak nemáte v kuchyni nové spotrebiče, uistite sa, že tie existujúce sú nepoškodené. Rovnako sa uistite, že sa vaše kúpeľne trblietajú, od rohov vane, cez odtok umývadla až po miesto za toaletou, o ktorom si myslíte, že ho nikto nevidí. Vaším cieľom by malo byť, aby všetko vyzeralo ako nové.

2. Uvoľnite sa

S neporiadkom sú dva hlavné problémy. Jedným z nich je, že odvádza pozornosť kupujúcich od funkcií vášho domova. Druhým je, že sa zdá, že dom má menej miesta. Teraz je čas zabaliť a uložiť veci, ktoré každodenne nepotrebujete (napríklad drobnosti, hry, papiere, sezónne oblečenie a chaotické koníčky). Je tiež čas zbaviť sa vecí, ktoré už nepotrebujete – ako sú potraviny po dátume spotreby v zadnej časti skriniek a oblečenie a hračky, ktoré deti už dávno prerástli. Čím viac prázdneho úložného priestoru máte, tým lepšie.

3. Odosobniť sa

Kupujúci si musia byť schopní predstaviť samých seba vo vašom dome, preto odstráňte všetky rodinné fotografie, spomienky a obrázky z chladničky. Oblečenie majte čo najviac schované a uistite sa, že pulty v kúpeľni sú prázdne (samozrejme okrem mydla na ruky). Rovnako odložte všetky hračky a čokoľvek iné, čo je vysoko osobné alebo evokuje súčasných obyvateľov domova.

4. Zamerajte sa na čerstvé

Niekoľko črepníkových rastlín dokáže zázraky, vďaka ktorým bude váš domov svieži a príjemný.
Ak máte veľa rastlín, rozmiestnite ich strategicky, aby nezahltili žiadnu oblasť (pokiaľ nemáte skleník). Samozrejme, mŕtve a umierajúce rastliny neprispievajú k tomu, aby váš domov vyzeral dobre udržiavaný. Ďalším spôsobom, ako urobiť váš domov sviežim, je zbaviť sa pachov. Domáce zvieratá, deti, včerajšia večera, vlhká kúpeľňa a mnoho ďalších podmienok môžu spôsobiť vôňu vášho domova. Medzi lacné triky, ako zbaviť dom pachov a dodať mu príjemnú vôňu, patrí pečenie jabĺk alebo koláčikov obalených škoricou v rúre (pozor, aby ste ich nepripálili), alebo pálenie sviečok s vôňou vanilky. Esenciálne oleje (zmiešajte jednu šálku vody s 8 až 10 kvapkami oleja vo fľaši s rozprašovačom a nastriekajte do stredu každej miestnosti), bylinky a kvety, sviečky z včelieho vosku a čističky vzduchu sú spôsoby, ako osviežiť vzduch v miestnosti bez použitia chemikálií. Tvoj domov. Je tiež dobré utrieť kuchynský drez polovicou citróna a potom ho rozdrviť do odpadu, aby ste odstránili zápach z drezu. Aj keď môžete použiť osviežovač vzduchu na dezodoráciu vášho domova, je najlepšie sa im vyhnúť, pretože môžu u citlivých ľudí vyvolať alergické reakcie a astmu. Ak ste fajčiar a bežne fajčíte v uzavretých priestoroch, začnite obmedzovať fajčenie mimo domu a podniknite ďalšie kroky na dezodoráciu vo vnútri. Nakoniec nezabudnite vyniesť smeti.

5. Definujte miestnosti

Uistite sa, že každá miestnosť má jeden definovaný účel. A uistite sa, že každý priestor v každej miestnosti má svoj účel. To pomôže kupujúcim zistiť, ako maximalizovať plochu domu. Ak máte hotové podkrovie, urobte z neho kanceláriu. Dokončený suterén sa môže stať zábavnou miestnosťou a nepotrebná miestnosť sa môže zmeniť na spálňu pre hostí. Aj keď kupujúci nechce miestnosť využívať na rovnaký účel, dôležité je, aby videl, že každý centimeter domu je využiteľný priestor. To zahŕňa výklenky, okenné sedadlá, rohy, raňajkové kútiky a ďalšie oblasti.

6. Tapeta a farba

Je nepravdepodobné, že by sa potenciálnym kupcom vaša tapeta páčila. Najlepšie urobíte, ak ich strhnete a steny natriete neutrálnou farbou. Najlepšie je nepretierať tapetu, pretože môže vyzerať ošúchane a vyslať kupujúcemu signál o práci, ktorú možno bude musieť urobiť neskôr. Potenciálni kupci sa pravdepodobne budú cítiť rovnako pri vlastných farbách laku. Môžete milovať svoju oranžovú kúpeľňu, ale vkus ľudí vo farbách je veľmi špecifický a vysoko osobný. Možno si myslíte, že biele steny sú ideálne, pretože vytvárajú prázdnu bridlicu, ktorá umožňuje kupujúcim predstaviť si svoj vlastný dekor a poskytuje im jednoduchý východiskový bod. V skutočnosti je však lepšie vymaľovať svoj domov teplými, neutrálnymi farbami.

7. Podlaha

Nikto nechce žiť v dome so špinavým, zašpineným kobercom, najmä ak ho zašpinil niekto iný. A linoleum je zastarané a vyzerá lacno. Hoci sú podlahy z tvrdého dreva drahé, dodávajú domu hodnotu a eleganciu. Sú tiež nenáročné na údržbu, poskytujú dlhodobú vysokú hodnotu a sú ideálne pre kupujúcich s alergiami. Inými slovami, oslovia takmer každého, a ak nie, kupujúci ich ľahko zakryje kobercom a zachová pre ďalšieho majiteľa.

Spoločné priestory, ako je obývacia izba, jedáleň a kuchyňa, by mali byť vaším hlavným zameraním, ak sa chystáte pridať podlahy z tvrdého dreva. V ideálnom prípade by ste mali vylepšiť aj kúpeľne. Majú relatívne malú podlahovú plochu, a preto nebudú príliš drahé. V kuchyniach a kúpeľniach použite keramické dlaždice alebo kameň, ak si to môžete dovoliť. Ak nie, použite kvalitné vinylové dlaždice, ktoré napodobňujú tieto drahšie materiály.


8. Osvetlenie

Využite prirodzené svetlo vášho domova. Pri ukazovaní vášho domova roztiahnite všetky závesy a žalúzie. V prípade potreby pridajte svietidlá a zapnite všetky svetlá na predstavenia (vrátane tých v skriniach). Vďaka tomu bude váš domov vyzerať svetlejšie a lákavejšie a kupujúci nebudú musieť zháňať vypínače. Ak si myslíte, že vaše existujúce svietidlá sú v poriadku, nezabudnite ich oprášiť a očistiť od všetkých nečistôt. V opačnom prípade sa zastarané a pokazené svietidlá vymieňajú jednoducho a lacno.


9. Nábytok

Uistite sa, že nábytok má správnu veľkosť pre miestnosť a nezaťažujte miestnosť príliš veľkým množstvom. Príliš veľký nábytok spôsobí, že miestnosť bude vyzerať malá, zatiaľ čo príliš málo alebo príliš malý nábytok môže spôsobiť, že priestor bude chladný. Či tak alebo onak, uistite sa, že nábytok vyzerá pekne, upratane a príťažlivo. Na pridanie kontrastu a oživenia farby môžete použiť vankúše.

Budete tiež chcieť usporiadať nábytok tak, aby každá izba pôsobila priestranne, útulne a ľahko sa v nej dalo pohybovať. Napríklad v obývacej izbe by sa sedenie malo usporiadať tak, aby sa vytvoril pohodlný priestor na rozhovor.


10. Steny a stropy

Trhliny v stenách alebo strope sú pre kupujúcich červeným znamením, pretože môžu naznačovať problémy so základmi. Ak má váš dom problémy so základmi, budete ich musieť buď opraviť, alebo na ne upozorniť potenciálnych kupcov; oprava akýchkoľvek problémov so základmi by bola lepšia, pokiaľ ide o predaj domu. Ak základ iba vyzerá zle, ale inšpektor ho považoval za dobrý, opravte trhliny, aby ste neodstrašili kupujúcich bez dobrého dôvodu.


11. Exteriér

Exteriér a vstupná chodba – ktoré ovplyvňujú „príťažlivosť“ domu – sú dôležitými bodmi, na ktoré sa treba zamerať, pretože môžu výrazne ovplyvniť prvý dojem kupujúceho. Môžu dokonca určiť záujem niekoho o nahliadnutie do vnútra domu.

Uistite sa, že váš trávnik, živé ploty, stromy a iné rastliny sú úhľadne orezané a nezabudnite ich zbaviť buriny. Dobre umyte okná a pouvažujte nad pridaním kvetináčov, aby ste ich ešte viac rozžiarili. Ak je to možné, umyte exteriér vášho domu pomocou elektrického umývadla – vďaka tomu bude vyzerať takmer ako čerstvo vymaľovaný, ale s menšou námahou a nákladmi.

Uistite sa, že chodník vedúci k domu je čistý a kúpte si nové rohožky pre predné a zadné dvere. Ak máte bazén, ukážte ho tým, že je krištáľovo čistý. Vytvorenie nejakého vonkajšieho obytného priestoru na dvore, ako je terasa alebo terasa s vonkajším nábytkom, je ďalším spôsobom, ako využiť exteriér vášho domova v jeho najväčšej výhode.


12. Záverečné úpravy

Tesne pred obhliadkou sa uistite, že vaše inscenačné úsilie malo maximálny účinok pomocou niekoľkých dotykov na poslednú chvíľu, vďaka ktorým bude váš domov pôsobiť príjemne a lákavo. Vložte čerstvé kvety do váz, pustite do domu čerstvý vzduch aspoň na desať minút vopred, aby nebolo dusno, zapáľte niekoľko sviečok (iba jemné vône) a do kúpeľní dajte nové, plyšové uteráky.

Aké sú výhody home stagingu?

Dobre poskladaný dom sa predá za viac ako ten, ktorý nie je vymyslený. Domáci nakupujúci, keď vstúpia do pekne zinscenovaného domu, vedia si predstaviť, že tam žijú. Dom, ktorý nie je zinscenovaný, prinúti kupujúceho pozrieť sa za všetok majetok predávajúceho a predstaviť si dom ako svoj. Fotografie správne zinscenovaného domu vyzerajú lepšie v online zoznamoch, ktoré pomáhajú predať nehnuteľnosť.

Aký dôležitý je home staging?

V pomere k množstvu vynaloženého času a peňazí môže byť inscenácia jedným z najlukratívnejších projektov, aké ste kedy realizovali. Potenciálni kupci nehľadajú len štruktúru, ktorú by mohli obývať, ale hľadajú aj spôsob, ako si splniť svoje sny a zlepšiť svoj životný štýl. Staging môže pre kupujúceho vytvoriť emocionálnejší nákup, ktorý v konečnom dôsledku môže vygenerovať viac peňazí pre predávajúceho.

Aj keď máte dostatok hotovosti, nevkladajte do procesu inscenácie príliš veľa peňazí.

Chcete zdôrazniť najlepšie vlastnosti domu, ale majte na pamäti, že to, čo dom predáva a čo robí dom použiteľným pre kupujúceho, nemusí byť nevyhnutne to isté. Celkovo možno povedať, že ak chcete za svoje peniaze získať čo najviac peňazí, vaše úsilie o home staging by malo byť navrhnuté tak, aby oslovilo čo najširší okruh kupujúcich. Čím viac ľudí bude ochotných predložiť ponuky na kúpu vášho domu, tým vyššia bude predajná cena.